Kvapų marketingas – mažiausiai išnaudojamas ir vienas efektyviausių būdų užvaldyti vartotoją.
Pritaikius kvapų sistemas prekybos erdvėse, kvapų marketingas jau pasiteisino pasauliniams prekės ženklams, o jų patirtys kalba pačios už save:
- Nike – 400 respondentų apklausa, po Nike parduotuvėse išbandyto gėlių kvapo, nurodė, kad malonus aplinkos kvapas pagerino ne tik parduotuvės ir jos produktų įvertinimą, bet ir tikimybę, kad klientai sugrįš ir vėl.
- Starbucks – stebinanti staiga nukritusių pardavimų ir prarastų klientų priežastis: kavinėse gaminamo maisto kvapas netikėtai pradėjo lenkti gardų kavos aromatą. Kvapų sistemos dėka buvo atkurtas prarastas įvaizdis ir sugrąžinti klientai.
- Pandora – šio sprendimo pagrindinis tikslas buvo išskirti apsipirkimo procesą ir sukurti geriausią atmosferą. Pasak parduotuvės atstovo: ,,…netyčia mes sukūrėme vieną labiausiai rinkoje išsiskiriančių parduotuvių.“
- Samsung – atsižvelgus į tai, kad elektronika neskleidžia jokio kvapo, technologijų gigantas pagrindinėse pasaulio parduotuvėse jau kurį laiką įkinkęs kvapų rinkodarą. Anot atstovų, pagrindinis rezultatas – įtvirtintas prekės ženklo unikalumas.
- Caesar’s palace casino – lošimų erdvėse pradėjus naudoti kvapus tam, kad būtų užmaskuotas rūkalų kvapas, kazino staiga pradėjo didžiuotis sukūrę įtraukiančią aplinką, kurioje svečiai visiškai įsitraukia į greitą ir energingą kazino atmosferą. Patirta emocija prikaustė lankytojus ir šie pradėjo likti patalpose daugiau valandų.
Vartotojai darosi pavargę nuo perpildytos vaizdinės informacijos ir garsinės rinkodaros.
Žiūrėdami televizorių dažniausiai perjungiame kanalą, kai ryškios reklamos pradeda gadinti nuotaiką ir blaškyti dėmesį. Važiuodami automobiliu perjungiame klausomą radijo stotį, kai įkyrios reklamos tampa nebepakeliamos. Tai paprasti, tačiau labai aiškią žinutę transliuojantys veiksniai – verslas yra priverstas prisitaikyti ir ieškoti naujų būdų, kaip nežeidžiant reiklaus vartotojo aplinkos, šiam pasėti nuolankią idėją apie jūsų siūlomą produktą. Pateikiame atsakymą į klausimą: „Kokiomis dar pilnai neišnaudotomis ir alternatyviomis marketingo priemonėmis sustiprinti savo verslo užimamą poziciją ?„
Kas yra kvapų marketingas ir kokia to nauda?
Tiems, kurie dar nėra artimai susipažinę su šia priemone – kvapų marketingas, tai rinkodaros forma, apimanti kvapų ir kvapiųjų medžiagų naudojimą emociniams ryšiams palaikyti. Pasinaudojant emocijos sužadinimo galia per uoslę, šis sprendimas leidžia klientams sukurti unikalias ir įsimintinas patirtis, kurios ypatingai efektyviai veikia vartotojų elgseną.
Jūsų patogumui, išskiriami pagrindiniai kvapų marketingo pranašumai:
Neužmirštamas prekės ženklas. Tai vienas iš didžiausių kvapų sistemos naudojimo pranašumų. Priežastis labai paprasta – malonaus kvapo susiejimas su savo prekės ženklu yra tarsi vizitinė kortelė į kliento atmintį. Vartotojas, užuodęs panašų kvapą į naudojamą jūsų parduotuvėse, visuomet prisimins jūsų prekės ženklą.
Iš proto varanti lankytojų patirtis. Dar vienas stiprus kvapų marketingo pranašumas yra tas, kad kvapais stimuliuojamos emocijos yra vienos stipriausių, taigi uoslės sužadinimas jūsų prekybos erdvėje teoriškai gali nusiųsti klientą į euforiją. Suderinkite tai su maloniu klientų aptarnavimu, išskirtinėmis prekėmis ir būsite garantuotas, kad vartotojas pasigaus pirkimo virusą.
Padidėjęs pardavimo langas. Naudojantis kvapų sistemomis, pardavėjas turi išskirtinę galimybę pratęsti turimą laiko tarpą, kurio metu įvyks pardavimas. Klientai yra linkę ilgiau užtrukti tose vietose, kuriose jaučiamas malonus kvapas.
Kuo kvepia jūsų prekės ženklas?
Jei atsakote, kad niekuo, tai puiki proga susiimti ir gera pradžia, kadangi didelė dalis verslo dar nėra susipažinusi su tuo, kas yra kvapų marketingas. Vien dėl išreikšto susidomėjimo jau esate žingsniu priekyje, kitas žingsnis gali kardinaliai pakeisti jūsų įmonės ateitį ir poziciją rinkoje.